header-photo

Akhirnya...

Hari ini aku tersenyum sebaik melangkah keluar dari 56. Apa yang aku rasakan selama ini benar. Tetapi, itu tidak penting. Yang penting apa yang dihajati, menjadi kenyataan...

Dalam pukul 5.30 aku berjumpa dengan Pak Samad - dia baru kembali dari KOMSAS. Duduk santai di Dome Mid-Valley sambil menikmati "Marble Cheesecake" dan kopi dan Pak Samad dengan "Earl Grey"nya, Pak Samad meneliti laporan yang sempat aku sediakan hasil dari perjumpaan itu. Dia senyum dan mengingatkan lagi, "Make sure everything's in order before you start...black and white kena ada." Aku mengangguk senyum.

"Tapi ada sesuatu yang tidak kena dengan cover ini..."
"Yes, but I can't figure it out...can you?"
Dia menggeleng, "Tak apa, nanti bapak fikirkan. Bila deadline?"
"Kalau all goes well, by late September."
"Lama lagi tu."
"Yup, but we can deliver by 1st week of September."
"Payment?"
"30 days, but expect 60, just to be sure."
"Printer?"
"Ready. No problem."
"No, I mean the payment?"
"Oh, no problem. We have the money."

Masa itu aku terbayang waktu yang sama tahun lalu. WiraBukit pastinya sudah berpusing 180 darjah! Tapi, Pak Samad seperti biasa...tengok wayang!

Ia satu hari yang baik...selain bonus menanti, beberapa buku lain pastinya akan diterbitkan lagi tahun ini.

Dan...pengakuan: Aku sebenarnya TELAH memanjakan diri dengan membeli sesuatu untuk diri sendiri...

Ah...selepas bernikah, nampaknya aku sudah mula terikut-ikut perangai si Daliey...kini aku tahu sedikit lagi apa makna perkahwinan...

0 reaksi: