header-photo

Nota Diri...

Sudah lebih lapan tahun saya buka blog ini. Sebelum ini saya menulis catatan kehidupan di merata laman maya. Akhir ini, mungkin sejak setahun ini saya amat kurang mengemaskini blog saya ini. Konflik kehidupan. Saya akui.

Ada masanya saya di jalan yang tiada persimpangan. Dan jika ada pun simpang yang kecil. Namun sejak setahun yang lalu saya tiba di satu persimpangan yang bakal ubah kehidupan saya. Kehidupan statik, tiada arah buat saya begini. Saya tidak berganjak dari persimpangan ini. Berkeputusan, tetapi tidak berganjak. Jadiny saya seakan dalam "limbo". Bergantungan tanpa arah. Semuanya spontan. Semuanya tanpa sasaran atau destinasi khusus.

Jadinya saya di sini. Menerima apa saja yang datang. Ada yang melukakan. Ada yang menggembirakan. Tapi, saya masih di sini. Melihat kehidupan dan sesekali cuba menggembirakan yang di sekeliling kerana kepada saya jika sekeliling saya positif, saya positif. Itu saja. Masalah.

Tidak lama lagi hidup saya ini akan berubah in shaa Allah dan saya tidak boleh begini. Saya perlu fikirkan beberapa perkara. Perkara yang asas dalam kehidupan. Hanya beberapa hari yang lalu saya ditegur tentang tanggungjawab saya kepada anak. Benar, saya sangat ketinggalan dalam soal ini. Akur. Namun, saya tahu dalam lubuk hati, saya berikan segalanya kepada soal ini setakat yang saya mampu dan ini menimbulkan juga persoalan lain.

Hidup memang begini. Lebih lagi berusia begini dengan status begini. Setiap malam sebelum melelapkan mata, saya impikan yang indah-indah buat mereka ini, termasuk diri saya - doa penutupnya.

Saya harap kali ini laman ini hidup segar kembali dengan catatan kehidupan saya. Semoga saya memilih jalan yang betul dan tidak lagi menanti di persimpangan ini. In shaa Allah.

0 reaksi: