header-photo

UMNO...

Saya sebenarnya sayang parti ini. Namun banyak sudah berubah - pada parti inilah.

Duduk berbual dengan seorang ahlinya di kafe, dia bertanya kenapa saya anti partinya?

Saya minta maaf kepadanya. Saya tidak anti kepada UMNO. Malah saya sayang UMNO. Lantas sebab itulah saya mahukan perubahan. Saya mahu UMNO pulih dari sakitnya. Saya mahu mereka yang teraju UMNO duduk sebentar dan cerminkan diri mereka. Mereka tidak boleh bersikap defensif dan terus menyalahkan orang lain (atau parti lain). Masalah yang mereka hadapi kini punca dari kepimpinan yang lemah. Ini sudah lama berlaku. Lama-lama orang marah. Lama-lama orang "cemuih".

Saya impikan ahli-ahli politik yang tahu dia hanya seorang insan dan bertanggungjawab. Saya mahu ahli-ahli politik yang meminta maaf kepada rakyat bila perlu. Saya mahu ahli-ahli politik yang bermoral. Ini tidak berlaku. Malah apa yang terjadi adalah mereka salahkan orang lain dan timbulkan situasi yang "mungkin" seperti Melayu akan dihenyak, Islam akan terancam...rasis...tunggu, jika kita benar-benar lihat dan rasa, itu telahpun berlaku. Aneh, ia berlaku di masa mereka memegang kuasa bukan?

Permainan wang rakyat perlu dihentikan. Lembu duduknya di kandang, bukan kondo...ini terbaru.

PM perlu lakukan sesuatu yang "takut" dilakukan oleh mereka yang lepas - cantas mana-mana yang sudah lama dan rosak. Mereka ini liabiliti. Ini termasuklah mereka yang terlibat dengan "PR"nya. Saya tidak tahu di mana mereka belajar PR mereka kerana jika dilihat dari sudut orang "cemuih", ya tentu sekali mereka berjaya. Oh lupa, PR sepatutnya menaikkan imej bukan? Rakyat bukan bodoh. Perlu beri yang lebih baik.

Saya mahukan perubahan. Mungkinkah/mahukah mereka dengar?

*PR = Public Relations (Perhubungan Awam)

1 reaksi:

intan.maisarah said...

parti inilah yang banyak menyumbang ke atas pembangunan bangsa melayu

tapi itulah.
muak dengan kata-kata menunding jai, kata - kata memerli pihak2 lain

mereka seharusnya memperbaiki diri .


aku juga sayang UMNO