header-photo

Paip Pecah...

Tadi paip bilik air pecah. Bertungkus-lumuslah saya cuba jadi tukang paip - nampaknya memang tidak ada bakat langsung! Setakat yang mampu, hanya guna pita perekat. Itu pun nampak errr...entahlah, buruk sangat. Hendak panggil tukang paip, rasanya tidak mampu. Jadi saya telefon seorang sahabat. Dia inilah yang buatkan paip-paip untuk bilik air saya ini Januari tahun lalu. Dia juga pasang wayar untuk elektrik dalam bilik ini. Memang semasa saya masuk, air dan letrik tidak ada di atas ini - wayar dirembat kutu dan paip-paip karat teruk hingga tangkinya "hancus"...

Saya: Salam bang. Ada di mana?
Dia: KD bang.
Saya: Nak minta tolonglah bang. Bisa?
Dia: No problem. Apa hal?
Saya: Ni paip bilik air pecah...
Dia: Tak panggil plumber?
Saya: Hehehehe...
Dia: Oh paham. Esok bleh?
Saya: Boleh. Akku dah sendat dengan kain dan tape tu. Tapi tak tahu tahan lama mana la. Harap ok sampai esok.
Dia: Susah-susah ko sendat dengan jari ko bang...
Saya: Cissss....
*Satu jam selepas entri, paip semakin kritikal, sana-sini mula bocor. Mungkin memang patut guna jari?
**Selepas beberapa jam, saya ke CM. Sementara tunggu acara bermula, dimanjakan diri dengan Apple Cheesecake ini. Semoga paip tidak pecah...

2 reaksi:

afza said...

Jika paip pecah juga, tutup saja pintu bilik air. Moga-moga air tak melimpah keluar.

Unknown said...

:)