header-photo

Pengisian Rohani...

Sirah Nabi, saya mula baca dan terkedu. Selain sangat banyak yang tidak diketahui (saya benar rasa malu pada diri sendiri), saya rasa sangat-sangat kecil dan hina bila dibandingkan dengan hidup saya ini. Saya banyak kali "take things for granted". Saya rasa saya kuat bertenaga. Hebat berkuasa (atas sesuatu). Sombong, riak dan apa sajalah yang tidak baik itu banyaknya mengena pada diri ini. Semuanya saya, saya dan saya.
Bila baca kisah Baginda, luluh hati saya ini. Sampai satu peringkat dalam kehidupan, dengan izinNYA, kita sedar dan mahu baiki diri secara spiritual buat bekal kepada dunia yang kekal kelak. Ini semua (lihat sekeliling anda) sementara sahaja. Doa saya agar saya ikuti jalan yang lurus ini...


*Biografi Muhammad Bin Abdullah terbitan PTS Publication.

0 reaksi: