header-photo

Uptown/Downtown...

Senarai Uptown/Downtown yang saya tahu dan sudah lawati...

1. Kota Damansara
2. Cheras
3. Mines/Serdang
4. Kajang/Bangi
5. Subang Jaya

Saya pasti ada lagi. Mungkin sekitar Selayang? Shah Alam? Kelang?

Seperkara menarik tentang Uptown/Downtown ini adalah jumlah orang-orang bangsa sendiri berniaga. Lagi satu, jangan datang awal. Masa terbaik selepas jam 12.

Ritual saya selalunya jalan-jalan melihat saja. Saya tinjau gelagat peniaga dan pembeli. Saya juga tinjau barangan yang dijual. Selepas itu saya akan duduk makan "steamboat" dan sebelum balik, aiskrim potong. Doa saya agar dari kalangan mereka yang berniaga ini, akan lahir peniaga-peniaga besar dan berjaya kelak. Doa saya juga agar akan lahir lebih banyak gerai-gerai yang berniaga...buku!



1 reaksi:

Unknown said...

insyAllah :)