header-photo

Udang...



Saya tidak tahu samada udang sebegini sedap dimakan atau tidak. Saya hanya memelihara. Saya tak fikir saya akan makan mereka.










Saya suka melihat mereka tatkala santai. Melihat mereka juga salah satu sumber baik untuk menghilangkan tekanan - pada saya.












Udang-udang sebegini banyak terdapat di tasik-tasik sekitar Lembah Kelang. Tertanya juga, bagaimana mereka boleh membiak dengan begitu cepat.

6 reaksi:

maryati said...

Udang ni kalau saya yang makan semestinya selepas itu di masukkan ke hospital..

Helmy Samad said...

Anak saya Firdaus pun sama - dia alergik makan udang dan ketam.

rahmat haron said...

bro, ini bukan udang galah ker??

Anonymous said...

Salam,
Pernah tengok udang ini menyusun batu?
Asyik!

~embun~

Helmy Samad said...

Salam.

Rahmat: Mungkin...dah ramai saya tanya, tapi jawapannya tak pasti. Saya "google" yang jumpa "Udang Lobster".

Embun: Saya belum lagi tengok udang ini susun batu, tetapi yang pernah saya tengok, udang ini panjat puncak tertinggi (batang kayu hiasan) dan terjun. Ini dilakukan berulang kali dan...masih!

S.K said...

Salam,

Macam nak jadi udang galah lah, main terjun-terjun, tapi, tak mati...

Errr... tapi sotong lagi bijak dan mempunyai mode komunikasi yang canggih...

Hmmm... Nak hidup blur hepi-hepi, ke, nak hidup bijak-sana-dan-sini?

Hmmmmmmmm...

Kekadang, macam nak jadi udang galah lah...