header-photo

Firdaus...

Dia anak saya. Kami seperti sahabat baik.

Saya tidak begitu sedar kedewasaannya sehingga seminggu lalu. Selama ini dia dalam lingkungan capaian saya. Kini dia merantau melihat sedikit dunia. Dan saya benar rasa kehilangannya. Risau, tentu saja.

Kisah kami tidak ramai yang tahu. Aneh seorang anak mampu mengikat bapanya (saya) dari melayang-layang tanpa tali. Tetapi, sebenarnya itu lumrah. Saya kira manusia menjadi lebih manusia bila berzuriat - apabila Yang Maha Esa memberi nikmat dalam kami merasai kasih sayang itu.

Saya kira ini dihadapi kebanyakkan ibu dan bapa - melepaskan anaknya mencorak dan membina sejarah masa depannya sendiri.

Cuma saya kesal sedikit kerana tidak mampu menyediakan lebih dari apa yang saya mampu selama ini...

1 reaksi:

Anonymous said...

Dia ke mana?