header-photo

Ramadan...

Ramadan kali ini saya diduga lagi...

Dalam kekalutan, saya ditunjukkan satu persatu betapa manusia yang dibawah sentiasa akan dipandang rendah, dipersalahkan dan disuruh jadi anak yang jantan - perit tapi tepat.

Saya terima itu semua. Ini masalah saya. Saya yang meletakkan diri saya di sini walaupun suatu masa dahulu saya pernah dipinggir, dibiar setengah jalan semasa cuba mencari ilmu dan terpaksa melalui hidup ini dengan handikap. Membina kehidupan sebegini akan sentiasa dibayangi sebelah yang kabur itu (handikap), namun saya teruskan juga kerana kehidupan ini satu anugerah.

Benar rasa seperti dikhianati semua, namun saya tahu ini mainan rasa hati dari diri yang kecewa. Segala pengorbanan dan kesetiaan tidak bermakna. Ia hanya perlu ditelan oleh hanya satu kesilapan., dan kerana itulah juga saya sedar dan bersyukur: Antara sesama insan kita mampu saja melenyapkan segala pengorbanan dan kesetiaan itu dengan satu titik hitam, tetapi Allah tidak begitu.

Maha Sucinya Engkau...

0 reaksi: