header-photo

Emel percuma...?

Inilah salah satu sebabnya mengapa aku tiada keyakinan atas pemerintah...

"All Malaysians who are 18 years old and above will be assigned an email account each in order to receive statements, bills and notices from the Government."

http://bit.ly/eMTiav

Emel percuma tapi kosnya RM50juta duit siapa? Kos penyenggaraan tiap tahun siapa bayar? Adakah kita akan di spam dengan program-program atau tawaran-tawaran atau propaganda?

Ini tweet Tuan KJ:
Khairy Jamaluddin
Here goes. *runs* RT etp_roadmap: 1Msia Email is private sector-led initiative by Tricubes, with investment from the company & NOT the govt.

Jadinya "...in order to receive statements, bills and notices from the Government." Tidak dibayar kerajaan atau ada peratus yang diberi? Data-data peribadi rakyat yang sewenangnya diberi kepada syarikat itu apa? Kata rakyat aset, kenapa beri begitu saja? :p

Ini tweet YAB PM kita sebelum dia tidur:
Mohd Najib Tun Razak
Before I sleep , let me clarify that the 1Malaysia E Mail is a private sector project. No public money is involved n entirely voluntary.

Berbeza bukan dengan:
"All Malaysians who are 18 years old and above will be assigned an email account each in order to receive statements, bills and notices from the Government."

Inilah yang kita panggil "screwup". Cukuplah, jangan ingat rakyat bodoh dan boleh dipermainkan. Berkhidmatlah dengan jujur, ikhlas dan telus untuk rakyat.

Protes di sini




4 reaksi:

Kujie said...

deman terus tak kebah²...
esok nak submit Borang BE LHDN

Unknown said...

LHDN! Saya pun nak submit online sebentar lagi!

Unknown said...

kalau benar investment oleh Tricubes sendiri, sudah pastinya dia akan menyewakan data kita kepada pihak lain dan kita bakal dibanjiri dengan berbagai iklan...di Malaysia memang tidak pernah mengamalkan "Permission Marketing" kalau di negara lain ini dikira "illegal". 1 Malaysia Mereka yang punya jadi ikut sukahati mereka nak buat apa pun...

uncle gedek said...

one word...

'menjengkelkan'

haha!