header-photo

Durian 1.0...

Banyak cerita yang hendak disampaikan sebenarnya, tetapi biarlah ini menjadi pembuka sebelum yang lain menyusul...
Musimnya tidak seperti dahulu...saya memang "hantu durian" seperti kata Din tauke durian berbangsa Myanmar di Bandar Baru Ampang.
Jenisnya lain...D24 (dan D lain-lain), IOI, Kunyit, Musang King dan lain-lain (saya kira nama ini ikut pengusaha ladang durian).
Ini Musang King. Kini RM10 sekilo. Bila bukan musim harga tertinggi pernah saya tanya adalah RM32 sekilo. Dan dalam menikmatinya, saya sering teringat akan jenis-jenis durian dahulu seperti Tembaga ataupun Emas. Mana durian-durian ini sekarang? Atau mungkin namanya sudah ditukar?

4 reaksi:

Arafat Hambali said...

sampai hati :(

yongpropaghandi said...

terus lapar...

Unknown said...

Haha saya tak patut buat entri ini...saya pun rasa lapar! Arghhhhhhhhhhhhh makan roti cnai sajalah pepagi buat ini kat mamak haha

Unknown said...

ya allah :( dah la jauh dr kampung :(