header-photo

Hasbunallahu Wa Ni'mal Wakeel...

Malam ini saya duduk mendoakan yang baik-baik buat semua. Pasrah. Selagi saya hidup, saya tidak dapat lari dari merasai jiwa yang kacau. Teringat anak-anak. Teringat emak dan bapa. Teringat arwah datuk-datuk dan nenek-nenek. Teringat mereka-mereka yang pernah sama dalam hidup ini. tidak kurang kepada mereka yang sedang sama dalam kehidupan kini. Semua ini saya teringat, terimbas dan memohon kepada Allah kesejahteraan buat semua.

Dalam malam yang penuh magis ini, saya berserah kepada yang Satu. Doa agar jika masanya sudah tiba buat saya, agar Dia pelihara mereka semua ini. Diberi hidayah dan kehidupan yang penuh erti membawa ke jalanNya. Saya seorang yang tidak banyak kemampuan duniawi selain doa-doa buat mereka.

Dalam malam yang diselimuti keberkatannya, "Hasbunallahu Wa Ni'mal Wakeel"

Benar, Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung.


1 reaksi:

Aida Majid said...

Sesungguhnya, hanya ALLAH Yang Maha Mengetahui akan segala2nya dan yang terbaik hamba2Nya. In shaa ALLAH