header-photo

Umur & jodoh...

Saya sedar saya sudah tua, tapi bila bersama rakan-rakan di satu majlis perkahwinan baru-baru ini, saya sedar "tua" yang saya maksudkan itu tidak benar.
Saya sebenarnya rasa "lebih tua". Dua rakan ini hingga kini masih bujang...trang tang tang. Saya doakan mereka cepat bertemu jodoh sebab hendak membesarkan anak menjadi "insan" bukan perkara yang mudah. Lagipun, hidup ini bukan "ana yang punya" saja. Kita tidak mampu berdiri dengan sendiri dalam alam ini.

Adi: Wa cakap lu beb, makcik-makcik kat belakang tu semua berkenan kat Mail ni!
Saya: Wah beruntungnya kau Mail!
Mail: Anak dara depa boleh la. Ni yang "offer" diri makcik-makcik tu. Aku ni tua sangat ka?

3 reaksi:

Puan Ainon Mohd. said...

Kami suami isteri sudah tua, tetapi di mata masing-masing, masih macam dulu juga....

Unknown said...

Salam ibu,

sesuatu yang semakin hilang dalam generasi kini...

Anonymous said...

Salam,

uh, topik sensitip nih, bro...

Paling penting sejahtera dunia akhirat, "berjodoh" atau tidak...
(pegangan orang yang belum "berjodoh" nilah...)

Bro, saya gunakan nama Ali Helmy dalam projek bukukerja saya... kalau diluluskan, nama Ali Helmy sudah sampai ke Singapor sebelum jasadnya! ;D

Kalau tidak, tak apa, projek kreatif peribadi masih dalam proses :)))

Wassalam.
s.k singapor