header-photo

Rambut & teman...

Ada kelainan dalam hidup saya akhir ini.

1. Rambut saya pendek.
2. Saya sering berteman ke mana-mana.

Kisah rambut pendek...

Sudah seminggu saya tidak "migraine". Pelik, tapi benar. Rambut panjang dengan cuaca terkini akan melemaskan urat kepala. Setelah hampir dua minggu bergelutan dengan demam yang pasang surut dan "migraine" yang degil tidak mahu pergi, saya akhirnya akur.

Demam hilang entah ke mana. "Migraine"....apa itu "migraine"?

Firdaus: Whoaaaaa...macam Mourinho!!!
Saya sengih...

Isteri: Haaaa macam inilah...hensem!
Saya sengih...

Mak: Bila potong? Baru nampak kemas!
Saya sengih...

Pak Samad: Tak nampak macam Helmy...nampak muda...kecuali uban-uban itu...
Saya sengih...

Mak Mertua: Mmmmm...kenapa tak potong pendek lagi?
Saya sengih...dalam hati "Arghhhhhhhhhh...!!!!" Salah satu fungsi ibu mertua - merimaskan menantu.


Kisah berteman.

Saya sudah ada pembantu khas yang baru! Hampir ke mana saja dia pasti menemani dan membantu saya lebih "alert" dalam tugas.

Namanya Ali...

7 reaksi:

Maklongnya Bedah said...

rambut pendek dah ka? taleh la jadik jejaka pujaan UNITAR lagik dah macam nih. hahahaha

Puan Ainon Mohd. said...

Ali... cantiknya!

emilayusof said...

Saya perasan rambut awak pendek hari tu tapi saya sibuk dgn Ali!

:-) said...

Salam,

Alhamdulillah, baguslah dah makin sihat... lagi banyak keje boleh buat =D

Ali perlukan assistant, tak?
Ada orang nak apply =D

Wassalam.

sinaganaga said...

hantar gambar kau berambut pendek ke sinaganaga1547@yahoo.com

aku bimbang takut dah tak kenal kau dah, bang ha ha

Mariuca said...

Hello Papa Ali, this is an adorable pic of Ali. KISS :)

Maslina Mahbu @ Armiza Nila said...

salam bang Helmy,

Nak ubat Migrain.....minumlah Kopi Radix jenama HPA....saya antara pengedarnya....dijamin baik punya...hehehe....

hensem Ali...boleh dikenen-kenenkan untuk Munifah....chewah....

Armiza Nila
p/s....rindu dgn posting bang Helmy