header-photo

Di Atas Padang Sejarah...

Proses penerbitan naskhah kali ini agak berbeza. Saya sengaja berbuat demikian. Bermula dengan idea dan dengan izin Pak Samad, Rahmat dan saya mula bekerja: Rahmat mengumpul (puisi) dan saya mengatur (kerja). Sudah berkali puisi-puisi yang ada ditolak, dicadang dan ditambah - berulang. Dari harapan menerbitkan naskhah antologi puisi sekitar 160 muka surat, kini berligar sekitar 60-80 muka surat. Dari naskhah yang bertajuk "Unjuk Rasa", selepas dikupas terjelma "Di Atas Padang Sejarah". Cita dan rasa saya  minggu hadapan akan bermula kerja-kerja desain - saya sudah gambarkan kavernya. Orang-orang yang terlibat dalam penerbitan kini seperti desainer dan pencetak juga lain dari biasa - satu risiko sebenarnya bagi seorang penerbit, tetapi saya mahu rasa risiko itu.
Dan dalam setiap terbitan yang saya uruskan, saya akan cari satu atau mungkin lebih kelainan persembahannya - ini naluri penerbit. Dan matlamat seorang penerbit adalah apa yang dipersembahkannya itu disambut baik pembeli/pembaca.
Naskhah "Di Atas Padang Sejarah" insyaAllah akan terbit awal Februari 2013. Harga sasaran adalah antara RM15/20 (lembut) dan RM20/25 (Keras). Jumlah cetakan 2500 lembut dan 500 keras/terhad. Kemeja T akan dijual semasa pelancarannya. Doakan sukses ya :)

0 reaksi: