header-photo

Highway Robbery...

Sepanjang perjalanan di lebuhraya berbayar utara-selatan, ada banyak papan-papan iklan gergasi. Dan saya cuba bacalah apa yang ingin disampaikan Tidak mengapa jika terlepas baca sebab ada ulangan di hadapan dan hadapan dan hadapan hingga dapat baca.

Selepas dapat baca dan faham apa-apa yang ingin disampaikan, saya tersenyum tergeleng. Ini bukan yang saya mahukan. Namun, iklan-iklan masih ada di depan...depan...depan eh bila hendak habis?

Saya kira ini pengisian rohani ala terkini. Masalahnya iklan pengisian rohani ini menggunakan duit siapa? Dan untuk siapa?

Saya bayar gunakan lebuhraya ini dan saya bayar juga untuk iklan-iklan pengisian rohani itu ala fahaman terkini untuk diri-diri dalam iklan itu...

Inilah yang dinamakan "highway robbery"...

0 reaksi: