header-photo

"Mencari" di Ramadhan

Cermin.

Terimbas akhir 90'an sebentar tadi...

Saya hidup kais pagi makan pagi...ia bukanlah kerana disebabkan oleh sesiapa kecuali diri saya sendiri. Saya mampu sekurangnya cuba "bangkit", tetapi sememangnya tiada "semangat" dalam diri ini. Jadi, sambungnya...kais petang makan petang.

Rezeki di tangan Allah. Saya hanya perlu niat dan berusaha. Saya sememangnya tiada "semangat". Jadi, terbukti...rezeki di tangan Allah. Tiada semangat, tiada niat dan tiada usaha. Saya masih di sini. Ajal belum sampai.

Saya merenung cermin tadi. Lihat diri sendiri. "Betapa beruntungnya aku ini!...Allah Maha Besar! Maha Esa!" bisik hati.

Ini bukan untuk sesiapa. Ini untuk saya...saya bertanggungjawab atas diri saya sendiri. Mudah. Rezeki kita di tangan Allah. Terlalu mudah. Hanya aku dan cermin.

Begitulah kisah yang saya terjumpa malam ini.

Cermin!

0 reaksi: