header-photo

Hello...

Lebih seminggu saya muram. Memikirkan soal diri. Memang tidak sabar menyambut Ramadan, tetapi "kecut" memikirkan Syawal. Ramadan sememangnya istimewa - terlalu - buat saya. Inilah masanya saya benar-benar dapat mencerminkan diri. Syawal...? Benar, saya kalau boleh mahu hari lompat. Tiada 1 Syawal dan mungkin 2 Syawal. Menyendiri, seorang diri pada Ramadan sesuatu yang baik. Perkara yang sama pada Syawal - waktu saya begini - itu "suicidal". Lihat anak-anak bergembira bersama keluarga dan saya...

Namun, hari ini saya seolah tidak mahu memikirkan tentang apa yang saya alami. Berdikit keceriaan mula berkumpul. Saya ceria sebenarnya hari ini dan keceriaan itu mahu saya limpahkan kepada dia yang istimewa.

Saya berbual dengan dia. Semakin lama semakin rancak. Tidak seperti sebelumnya bila dia mengadu resah kerana saya jawab sepatah-sepatah. Kali ini perkataan-perkataan saya mula berpatah-patah.

Tuhan ada perancangannya sendiri...

Dalam perbualan yang semakin rancak, saya sedar...dia senyap. Saya seorang saja yang bercakap...Hello? Hello....Helloooooooooooooooo!

Rupanya dia terlena kerana terlalu penat...boleh?

*Pastinya saya akan kena "pelangkung" esok oleh anda tahu siapa...tetapi, itulah yang saya mahu, perhatian! Hehe...

1 reaksi:

Anonymous said...

selamat berpuasa. :)













-melati