header-photo

Sungai Mengalir Lesu...

Proses penerbitan novel Sungai Mengalir Lesu sudah lama bermula. Jangkaan awal akan terbit sekitar Julai atau Ogos 2013.

Seperti biasa, ia tertangguh. Kali terakhir saya bertemu bapak, dia sarankan agar novel ini diterbitkan tahun hadapan. Sebagai penerbit, saya bantah. Dia senyum. Saya senyum - saya tahu dia cuba melengahkan. Saya katakan kepadanya, untuk tahun 2014 ada tiga karya yang akan diterbitkan...Hujan Pagi, Langit Petang dan Daerah Zeni. "Banyaknya," kata Pak Samad tersenyum. "Perlu," jawab saya tersenyum juga.
Kami memang selalu begini...
In sya Allah novel ini akan berada di pasaran sebelum tahun ini berakhir.

1 reaksi:

lizan said...

As salam.
Tidak sabar rasanya menunggu 'kemunculan semula' langit petang dan daerah zeni. Semoga Berjaya.