header-photo

Apakah...?

Ini berlaku hujung minggu lalu...

Sekitar jam 3 pagi selepas saya buat apa yang patut, akhirnya saya labuhkan diri atas tilam. Nyata tubuh ini lelah kerana terus rasa aman dan selesa, lantas mula terbuai dan tiba-tiba rasa muka saya - sebelah kiri (tidur mengiring) disentuh-sentuh.

Saya menoleh sambil buka mata yang malas. Rupanya rambut-rambut yang menyentuh lalu saya berkata, "Bro, apa hal?" kerana saya se rumah dengan Rahmat yang rambutnya panjang. Dan saya langsung terfikir bahawa saya dalam bilik saya yang terkunci. Masakan Rahmat boleh masuk? Lagipun jika ada apa-apa dia akan mengetuk pintu atau jika saya "tidur mati" dia akan buat panggilan telefon.

Saya terus menoleh dan benda itu sekaligus terbang melayang. Saya bangun dari katil dan melihat sekeliling. Tiada apa.

Begitulah salah satu adengan hidup ini.

1 reaksi:

Unknown said...

TerDetik meminta bukan dari kiri nya..
Di kiri hanya bisikan Gelap Hitam semata mata..
Kalau meminta hanya pada Dia..
Jangan tersalah minta kerna itu bukan Dia..