header-photo

Maktub...

Entah mengapa setelah beberapa lama menyepi, jiwa ini meronta menuntut sesuatu catatan untuk ditontoni dunia. Mungkin rasahati yang gelisah...

Pernah tidak kita mengambil masa tentang sesuatu perkara dan akhirnya bila berkeputusan kerana rasa yakin, lantas melaksanakannya dan tidak lama selepas itu, terbukti salah? Saya pernah dan dalam usaha mengelakkannya dari berlaku, saya ambil masa dalam banyak perkara penting. Ini sedikit banyak membantu. Namun, ada beberapa perkara penting yang masih difikirkan akhirnya menuntut keputusan setelah tiba waktunya. Di sinilah penilaian seorang lelaki seperti saya diduga. Dan perkara sebeginilah yang sering akhirnya membuat saya terluka hati kerana kegagalan dalam mengawal nafsu - ini bukan tentang seks. Saya tergigit kerana menggigit lebih dari mampu kunyah. Itulah hidup - sekurangnya bagi saya.

Ini akan ambil masa yang lama untuk sembuh...
dan semoga bunga yang terpetik itu
yang kini dilepaskan bebas
terbang tinggi, walau lesu
jatuh longlai di bumi subur
tumbuh semula dalam sayu
akhirnya dipetik yang termaktub.

Begitulah,
dan aku
perlu kenal di mana harus aku bermuara.

0 reaksi: