header-photo

Ternak...

Ini masa lecet. Saya tahu. Tapak kaki saya melecet sana-sini sebab ke sana-sini mencari rezeki (perniagaan).

Sementara itu, sedikit masa terluang, saya buka lorongan baru - penternakan.

Ada udang galah (air tawar) dan Kelah (Emas, Biru dan Merah).

Semua ini ada di Wira Bukit.

Ini masa lecet...

18 reaksi:

Khemy said...

wow, macam tau tau jer saya mengidam udang galah..hehe..goreng pun sodap..

DeeDee said...

betuah dia nak kasik kamu goreng.
dia siap belai belai kiss-kiss lagi everyday sebelum balik semua ternakan dia tu

Helmy Samad said...

Salam.

Tak apa, boleh diusahakan di tasik saya di Subang Jaya.

S.K said...

Salam,

bro, ternakan ni boleh buat budu? Saya boleh tolong botolkan! Tenaga percuma nih! Bagi bawak balik sebotol saja sudah lah...

Wassalam.

Helmy Samad said...

Salam.

Jangan sebut budu! Saya memang gilakan budu! Ikan kembong goreng, budu dilecek cili api, diperah limau dan makan dengan nasi panas...masyaAllah!!!

Namun, kalau lihat proses pembuatannya...

Shahrulrock said...

Udang galah...bila nak turun Kg.Kuantan?

Jom tengok di http://kampungkuantan.blogspot.com

Helmy Samad said...

Salam Tuan Shahrul!

Udang...saya ternak tuan. Ada baka?

S.K said...

Bro, sesungguhnya, keterujaanmu mengejutkanku...
(yang bodoh budu ini...)...

Tunggu apa lagi...
Satu botol, bawa mari...

Sudikanlah terbang ke seberang...
(jangan kena kepala saya aje suda, ek... pecah, siapa nak bayar... KEPALA... bukan botol budu! huhuhu...)...
Tengahmalam punya merapu...
Tulis puisi tak mahu...

Helmy Samad said...

Salam.

Maaf, mana boleh bawa cecair naik kapalterbang?

S.K said...

Baling aje, tak bleh? :o)))

Terbang jugak...
cuma, tak tau lah sampai ke seberang tambak ke tidak...

Helmy Samad said...

Timbul pula persoalan...LKY makan budu tak?

Haha :p

Shahrulrock said...

Salam Abang Helmy,
Baka udang?
Ada....banyak....
dalam sungai laaa...
Hehehehehehe....

Helmy Samad said...

Hahaha terkena!

Ok, masa untuk beradu!

Salam.

Shahrulrock said...

Ok....
Tengah melayan siaran ulangan saat-saat kejatuhan MU di bumi Rome....

Shahrulrock said...

Tapi MU lebih bernasib baik dari Arsenal..sedihnya saya!

Helmy Samad said...

Astagaaaaaa...tuan sengaja inginkan saya mengingau malam ini!

Hahahaha :p

S.K said...

LKY, sape?
(Bodoh-bodoh budu...)...

Helmy Samad said...

Salam.

Sudahlah Che' Pah. Bagaimana boleh bodoh-bodoh budu sedangkan belum rasa budu lagi?

Untuk makluman, kajian telah dilakukan mendapati makan budu boleh mencantikkan kulit.

Ya, macam saya.

Hahaha :p