header-photo

Daerah...

Sudah dua hari saya santai sahaja di rumah dan jika keluar pun untuk tukar angin seperti minum kopi atau beli barang keperluan dapur. Tidak banyak yang dilakukan. Saya cuma membaca apa yang perlu,  terkadang juga menonton tv, layan rombongan Che' Kiah,, beri kucing makan, sesekali buka e-mel  dan menikmati masa bersama isteri.

Dalam satu e-mel saya akhirnya menerima grafik awal untuk penerbitan naskhah Daerah Zeni. Sebenarnya saya sudah tawar hati hendak terbitkan buku dan agak berat menjurus melakukan "one final act" sebelum saya undur diri.
Dan akhir ini saya seakan menunggu kata dari Rabb setelah melakukan istiqarah dan hajat dan apa yang perlu. Setakat ini tiada apa lagi - mungkin sebab dosa-dosa saya. Mungkin saja belum masanya. Jadinya saya selalu mengingatkan diri agar sabar menanti. saya percaya Dia tidak akan mengabai saya.
Saya suka kedua-dua desain ini. Ini hasil dari adik saya Rahmat Haron. Mulanya hendak saya kenalkan semasa perasmian pameran lukisan bapak, tetapi saya batalkan niat kerana sifat saya yang lemah ini - pegang janji. Saya tidak tahu sangat proses membuat pameran, jadinya adalah yang saya kecil hati bila tidak ikut perancangan awal. Bagaimanapun itu tidak penting. Apa yang terjadi ada hikmahnya sendiri.

Sementara itu biarlah saya cuba terbitkan naskhah ini dan kerja-kerja penerbitan novel emak saya yang lama sangat diusahakan. Doakan...

0 reaksi: