header-photo

Romi & Juli 19.0...

Santai nikmati kopi dengan menulis blog menggunakan telefon pintar, isteri entah ke mana setelah ajakannya untuk "window shopping" saya tolak. Saya lebih aman begini dari bersesak dalam sana dan saya sebenarnya mengantuk ya amat walaupun kopi ini disuntik "4 shot" ekspresso dan airnya dikurangkan.

Juli: Awak, jom la jalan kat HomePro..
Romi: Saya mengantuklah.
Juli: Awak kan dah cukup tidur?
Romi: Kalau cukup tak kan la saya mengantuk...
Juli: Jom la...
Romi: Malaslah. Saya nak dok minum kopi saja...
Tapi kalau awak nak pergi, pergilah...
Juli: Betul?
Romi: Betul. Pergilah.
Juli: Ok, 20 minit saja ya. I love you... bye.

Tidak aneh sangat sebenarnya bila 20 minit itu sudah jadi 40 minit kini dan saya masih menanti... menanti... menanti...

Nampak permainannya bila isteri ajak ke suatu tempat dengan janji - dengan saya janji belanja kopi? Sebenarnya dalam kepalanya ada perkara lain. Kita telah diberi amaran - dalam soal saya di dalam alQuran dan hadis tentang wanita.

Dan saya biarkan saja kerana dalam perkara ini saya mengantuk dan mahukan keamanan jiwa...

Saya harap saya tidak tertidur di kafe ini...

0 reaksi: