header-photo

Potong Q...

Senario potong "que" sememangnya sudah menjadi perkara biasa di Lembah Kelang. Sememangnya penggemar memotong jalan, barisan atau giliran adalah satu spesis yang istimewa. Mereka ada "lesen" untuk berbuat begitu. Mereka seolah tiada apa-apa rasa bila berbuat demikian. Mereka fikir tentang diri mereka sendiri (kecuali yang benar-benar tersilap laluan).

Selain dari memotong "que", jika kita memandu terutamanya sekitar lebuhraya, sering juga kita lihat betapa golongan istimewa ini menggunakan laluan kecemasan kalau berlaku kesesakan. Mereka ada "lesen", tetapi tiada rasa atau kesedaran.

Beberapa minggu yang lalu, saya ke sebuah restoran makanan segera di Kota Damansara. Saya ke laluan pandu lalu. Barisan agak panjang (adalah dalam 7-8 kenderaan di hadapan). Dalam menanti giliran untuk memesan makanan, tiba-tiba saya terkejut! Ada juga orang seperti ini! Ya, ada sebuah kereta hendak memotong "que" di hadapan! Beberapa kenderaan di hadapan membunyikan hon - marah, tetapi kereta itu "mati-mati" hendak potong "que" juga. Seorang pemandu selang sekenderaan depan saya buka pintu dan pergi ke pemandu yang mahu potong "que" itu...

Pemandu A: Hello, kat sini pun nak potong "Q"?
Pemandu B: Saya nak cepat. Darurat...
Pemandu A: Semua di dini yang berbaris pun nak cepat...
Pemandu B: Saya tahu tapi saya emergency ni...
Pemandu A: Beli xxxxxxxxx pun emergency?
Pemandu B: Takpelah...tak ada hati perut langsung!

Dan dia berlalu...

Persoalan, siapa yang tak ada hati perut?

2 reaksi:

Miss Reen said...

macam tuh pun ada?
kot² dier betol nye darurat tak?

Anonymous said...

Hati yg sudah tiada perasaan malu.

Bagus juga terus membuka pintu dan 'menyedarkan' org2 sebegini.