header-photo

Apple...

Awal 80'an saya sangat obses dengan Apple II. Obsesi ini berlanjutan kepada Lisa, Macintosh...walau dihimpit komputer jenama lain seperti Commodore PET & TRS 80, mesin yang menggunakan "microprocessor" Motorolla 6502 ini terus menyinar hingga IBM PC dengan "Microprocessor" Intel 8088 berlabuh.

Minat dan penglibatan saya dalam dunia komputer berkisar dengan dunia Jobs & Wozniak. Dunia saya dalam bidang komputer bermula dari awal 80'an hingga lewat 90'an. Saya kagum dengan mesin yang mereka cipta. Namun, saya tidak mampu memilikinya hingga sekitar 2007. Ipod menjadi produk pertama Apple yang saya miliki. Selepas itu Ipod Touch dan akhir ini Ipad.

Hari ini salah seorang pengasasnya telah pergi. Ia menggembalikan banyak nostalgia kisah silam. Hidup diteruskan. Terima kasih dan selamat tinggal Steve Jobs...

0 reaksi: