header-photo

If it works, don't fix it...

Saya cuma tertanya...ini dari pengalaman sebenarnya...

Mengapa ramai wanita yang ada kenderaan mengamalkan sikap, "If it works, don't fix it."?

Jadi saya bantu seorang "damsel in distress" yang hawa dingin keretanya mogok. Maklum, saya seorang lelaki "sengkek", jadi ini salah satu modal yang baik buat saya. Hendak pikat dengan wang dinar tak mampu. Jadi, cuma tawarkan perkhidmatan. Ini terbaik. Ikhlas tau!

Bila masuk bengkel...

Pomen: Aiyaaaaaa ini kreta berapa lama takda sevis itu ekon?
Saya: Errrrr...
Pomen: Lu tengok ini coil...lu tekan...tengok picah!
Saya: Errrrrr...boss, apa pasal ini kereta tak ada power?

Saya perlu bertanya...

Pomen: Aiyaaaaa...ini manifold lu tingok...sudah sumbat! Itu asap pusing masuk enjin balik wooo.

Pi mai pi mai masa...

Pomen: Haaa sikalang lu test. Ini kreta sudah jadi 1.5 woooo! Itu ekon sudah macam snow woooo...

Akhirnya banyak juga ditukar. Ini kerana sikap, "If it works, don't fix it." 


Jadi kepada semua "Hey Ladies" diluar sana, silalah amal sikap kawal dan selia ya. Takut satu hari nanti anda tersangkut tengah lebuhraya...hmmm tapikan, bila difikirkan kembali, jika sangkut pasti ramai yang berhenti tawarkan khidmat bukan? Hmmmm bijak juga korang ni!

1 reaksi:

MK said...

*wink wink*