header-photo

Jam 3 pagi...

Saya melihat jam di dinding. Pukul 3 pagi. Mereka masih di situ. Menyanyi,bergitar, gelak ketawa. Mereka tidaklah begitu bising hingga mengganggu. Namun, jam 3 pagi jika berbual biasapun boleh didengari jauh. Dan jam 3 pagi bukanlah sesuatu waktu yang biasa kita lihat anak-anak muda berlepak di taman. Jam 3 pagi menimbulkan keraguan dan persoalan.

Rumah saya berhadapan padang yang agak luas. Saya senang dengan suasana sebegini. Selain depan rumah yang luas, berangin dan senang beriadah, memakirkan kenderaan juga senang. Tidak seperti rumah yang berhadapan antara satu sama lain.

Berbalik kepada anak-anak muda yang berlepak jam 3 pagi. Persoalan dalam kepala saya, "Mak bapa mereka mana?"

Ini anak-anak remaja...

Semalam saya siasat...ini salah satu aktiviti tersembunyi mereka...

7 reaksi:

Miss Reen said...

saya selalu bertanyakan soalan yang sama bila saya ternampak remaja² yang berada di luar rumah @ lepak @ berpeleseran selepas tengah malam 'mak pak takder ke? takder rumah ke? mak pak tak cari ke? mak pak tak kesah ke?'

sewaktu saya berusia sebaya mereka, saya kena berada di rumah sebelum 6petang.

Unknown said...

Ha 6 petang? Hehehe saya kira kini sudah berlainan bukan?

melanie said...

entahla..rasanya TENAGA dan MASA yg ada beitu senang dibazirkan mereka..

Khemy said...

saya pulak kena balik sebelum pukul tujuh sebab dulu bas last masuk kampung saya adalah jam 7 petang..how uncool is that? :)

Unknown said...

Salam.

Kak Mel: Itu yang saya fikirkan, tetapi waktu remaja dahulu saya pun sama...

Khemy: Masih ingat waktu saya pergi menonton bolasepak di Stadium Merdeka dan terlepas bas untuk balik...saya jalan kaki dari Bas Stand Klang hingga Subang Jaya...hahaha

Miss Reen said...

ankel.. dulu kalo sy lmbt sampai umah.. kena rotan wor.. balik dari tusyen teros berlari balek umah.. hahaha.. takot rotan nye pasal... sbb tmpt tusyen pun setaman je..

jauh tu jalan kaki dr bas stand klang ke subang... kuat tol kaki ankel... bole wat ironman nie.. walkaton ke.. marathon ke..

JHaZKiTaRo said...

salam maulidur Rasul dari bumi Dublin, Ireland.. blog walking kejap.. rajin2, jemput laa singgah ke my blog.. :)