header-photo

Pukul 2 (Jiwa)...

Kadangkala saya kira manusia ini pentingkan dirinya sendiri. Ambil contoh ini...

Dari kisah rumahtangga yang runtuh, bekas suami dan isteri cuba menonjolkan perhubungan yang baik antara mereka selepas berpisah - kerana anak. Namun, suasana aman tidak tahan lama.

Pernah:

Lelaki: Tak mengapa. Awak kalau ada hujung minggu, saya tak ambilnya.
Wanita: Eh, tak apalah. Dia perlukan seorang bapa bla bla bla...
Lelaki: Tak apa. Awak pun perlu habiskan masa dengannya bla bla bla...
Wanita: Betul? Tapi nanti awak ambillah dia juga atau waktu saya kena kerja hujung minggu dan bla bla bla...
Lelaki: Baiklah.

Selesai.

Tidak juga...

Wanita: Saya nak bawa dia balik kampung untuk hujung minggu ini sebab saya ada tugas di sana. Kesian dia di sini tak ada kawan bla bla bla...

Ah, manusia. Rupanya kawan untuk anak lebih penting dari seorang bapa...

1 reaksi:

Unknown said...

yeke gitu.. huhu..