header-photo

Menulis...

Santai di kafe...

A: Aku tengok kau suka menulis ya...
Saya: Kau tengok macam mana?
A: Yelah, rajin kau update blog...
Saya: Oh...sebenarnya aku tak suka sangat menulis ni...
A: Hah?
Saya: Sesetengah menulis kerena mereka suka. Sesetengah terpaksa...
A: Terpaksa?
Saya: Cari makan beb.
A: Habis kau cari makan?
Saya: Tak. Walaupun aku tergolong dalam kategori terpaksa, aku menulis sebab aku perlu luahkan apa dalam kepala dan hati aku. Jika tidak mungkin aku dah gila...Sama seperti dia itu (sambil menunjuk ke arah seorang polis yang sedang saman sebuah kereta).

Menoleh kembali, kawan saya sudah hilang...

2 reaksi:

Anonymous said...

Bapak polisi itu pun sedang meluahkan sebab2nya yang terpaksa menulis untuk mencari makan. Lalu kepada kereta itulah diluahkan perasaan agar suapnya tidak ke tepi.

seri said...

itu kereta kawan saudara ya? hehe..