header-photo

Romi & Juli 11.0 - Kedai Kopi...

Dulu kita sering dengar cerita-cerita tentang bagaimana lelaki menghabiskan masa di kedai/warung kopi. Itu tidak banyak berubah. Lelaki sememangnya suka "lepak" di kedai kopi bersama kawan-kawannya. Di kedai-kedai kopi inilah mereka bertukar berita dan pendapat. Selalu juga mengumpat - siapa kata wanita saja suka mengumpat bukan? Selalu juga memuji - wanita-wanita hebat yang kebetulan lalu di hadapan mereka atau yang mereka kenali. Lelaki juga suka membuat urusan perniagaan di kedai kopi. Saya rasa mereka suka berurus niaga dalam suasana santai. Selain itu lelaki suka lepak kedai kopi pada hujung minggu untuk tonton bola.

Dan kerana kebanyakkan sebab inilah - mungkin - kini wanita-wanita juga mula mengunjungi kedai-kedai kopi. Selain bersama teman, mereka juga kini sudah berurusan niaga dan ramai juga yang duduk santai membaca buku seorang diri atau bergosip bila berkumpulan...

Romi: Kita ke kedai kopi A ya!
Juli: Alaaa...kita ke kedai kopi B laaaa awak
Romi: A la awak. Saya tak suka B...
Juli: Saya tak suka A la awak. Kita ke B laaa
Romi: B tak best la awak...
Juli: A tu panas la awak...

Ini berterusan...hingga ada yang merajuk...

Bila lelaki dan wanita bertemu dengan sesuatu yang sama-sama mereka sukai - dalam perkara ini lepak di kedai kopi - tidak semestinya ia sesuatu yang baik bukan? ;)

0 reaksi: