header-photo

Demam...

Manusia juga macam alam. Ada musim hujan, panas, dilanda kemarau atau banjir. Ada masa gempa dan ada masanya terlanda taufan.

Demam saya ini tidak mahu pergi. Bermula dua minggu lalu, satu hari demam, dua hari kebah. Begitulah hingga awal pagi ini terasa seluruh badan sangat panas dan sakit satu badan. Saya kira ini bagai isyarat bahasa tubuh ini sudah lama - kira-kira macam keretalah. Bila baru "ok". Sudah lama mula tidak "ok". Bila baru hari-hari basuh dan servisnya menepati masa, namun bila sudah lama, jarang dibasuh dan mungkin hanya servis bila terpaksa - macam hendak balik kampung beraya...ah memang saya demam, lihat saja saya merapu mengenai kereta haha.

Apapun, saya gagahkan diri dan keluar tadi. Ada beberapa hal yang perlu perhatian dan ditangani. Sebaik selesai, saya "lembik" kembali. Nasiblah ada teman yang hantar pulang. Jika tidak saya pasti akan tidur saja di mana-mana saja sebaik tidak berdaya - satu pilihan.
Bila sakit-sakit begini, alangkah beruntungnya jika ada yang menemani dan menjaga - terutama mereka yang tersayang...oh ini mula melarakan jiwa. Baik saya berhenti dan buat perkara lain...

2 reaksi:

Anonymous said...

Mcm simptom denggi je

zetty said...

take ur medicine..rest and get well soon...